Din rejse

Inden en rejse kan der være en hel del at tænke på. Her kan du finde det meste som er godt at vide, såvel før, som under selve rejsen.

Informationerne er opdelt i to kategorier, som du finder under overskrifterne til højre. Under de respektive overskrifter findes en række links. Klik på dem for hurtigt at komme til netop den oplysning du søger. Finder du ikke den information du søger her på siden, da er du naturligvis velkommen til at kontakte os.

Der kan forekomme ændringer, som er udenfor vores eller vores leverandørers indflydelse. På kronegolftours.dk findes altid den mest aktuelle information. Vi anbefaler at du bruger denne side lige inden afrejse for at se om vigtige informationer er blevet ændret.


Din rejse

Før rejsen

Bestilling af rejsen

Bestilling af rejsen

Din golfrejse bestiller du enten her på hjemmesiden, under Bestil online, eller telefonisk hos Krone Golf Tours salgsafdeling på telefon 33 14 18 88. Hvis du har et gavekort bedes du bestille telefonisk, og efterfølgende indsende gavekortet.

Har du ønsker, som for eksempel at bo på en bestemt etage eller et bestemt værelse, da tager vi gerne imod dine ønsker, og videregiver dem til hotellet. Vi kan dog ikke garantere at ønskerne bliver opfyldt, med mindre det er noget der specifikt fremgår som bestilt og betalt.

 


Betaling af rejsen

Betaling af rejsen

Når bestillingen er foretaget hos Krone Golf Tours, så sender vi en faktura. Er bestillingen foretaget mere end 52 dage før afrejse, da betales et depositum senest syv dage efter bestillingen, restbeløbet betales senest 45 dage før afrejse. Ved indtegning senere end 45 dage før afrejse, skal rejsen betales indenfor 48 timer eller efter aftale med salgskonsulenten.
Det er kundens ansvar at læse ”rejsebetingelserne” inden betaling foretages, og kunden accepterer med betalingen ”Rejsebetingelserne”.

Rejsebetingelser


Du kan betale din rejse med en bankoverførsel til vores SEB konto 5295 001 002 6121, eller via betalingsmodulet på hjemmesiden, her kan de fleste betalingskort anvendes.

Online betaling

 

Forkert stavet navn

Det er vigtigt at kunden læser fakturaen grundigt igennem for at sikre at alle oplysninger er korrekte. Navne skal stemme overens med hvad der fremgår af passet. Kontakt Krone Golf Tours hvis der er fejl i navne. Der kan komme gebyrer ved navneændringer, da flyselskaber i visse tilfælde opkræver dette.


 


Afbestillingsforsikring

Afbestillingsforsikring

Krone Golf Tours afbestillingsforsikring dækker ved sygdom før afgang (kræver lægeerklæring, jfr. Rejsebetingelserne). Afbestillingsforsikringen skal tegnes i forbindelse bestillingen af rejsen, eller i forbindelse med betaling af depositum. Ved afbestilling, som omfattes af afbestillingssikringens dækning, tilbagebetales rejsens fulde pris minus et gebyr på kr. 200 per person. Selve afbestillingsforsikringen refunderes ikke. Prisen på afbestillingsforsikringen bestemmes af rejsens pris.

For rejser som koster mere end kr. 20.000 per person, kan Krone Golf Tours ikke tilbyde at tegne afbestillingsforsikring for vores kunder. I de tilfælde anbefaler vi, at kontakte eget forsikringsselskab for derigennem at tegne afbestillingssikringen. Generelt anbefaler vi samtlige vores gæster at kontrollere hvilken dækning de har, samt hvilke vilkår der er gældende hvis rejsen er betalt med kreditkort.

Bemærk at Krone Golf Tours afbestillingsforsikring også dækker dig, hvis en af dine medrejsende bliver syg og må afbestille.

 

Afbestillingsforsikring

Pris

Rejsens samlede pris pr. person op til kr. 7.500 Kr. 250 per person*
Rejsens samlede pris pr. person fra kr. 7 501 – 12 000 Kr. 400 per person*
Rejsens samlede pris pr. person fra kr. 12 001 – 20 000 Kr. 700 per person*

 .


Rejseforsikring

Rejseforsikring

Med Krone Golf Tours rejseforsikring får du blandt andet: Alarmservice døgnet rundt, rejsestartsforsikring, dækning af selvrisiko, erstatning for forsinket hjemrejse, erstatning for tabte feriedage, forsikring af bagage og ejendele samt ansvarsforsikring med videre.

 

For yderligere information eller bestilling af rejseforsikring, så kontakt os på 3314 1888.

 

Det gule sygesikringskort dækker ikke længere på udenlandsrejser, for yderligere information følg dette link: https://www.borger.dk/Sider/EU-sygesikringskortet-det-blaa-kort.aspx

 

Forsikringsbetingelser

 

Golfbagforsikring

Golfbagforsikring

Du kan forsikre dig imod forsinket golfbag på og mod eventuelle skader eller tyveri af golfkøllerne.

 

Golfferien er ofte årets højdepunkt og noget man ser frem til. Længslen efter at spille golf er stor og dette kan hurtigt ødelægges, hvis dine golfkøller ikke kommer med flyet. Flyselskabernes erstatning er i disse tilfælde lave og de erstatter kun for direkte udlæg

 

Med golfbag forsikringen har du ret til en erstatning, som modsvarer en dags overnatning ved mistet spilledag. For en ugerejse modsvarer dette 1/7 af rejsens pris eksklusive forsikringer og skatter. Vi har endvidere indbygget en skade/tyveri forsikring op til 30.000 kr. ved skade eller tyveri af golfkøllerne på flyet. Flyselskabet erstatter normalt per indtjekket kilo. Dagens køller koster så meget og vejer så lidt at erstatningen er for lav og indboforsikringen har ofte en selvrisiko, som overskrider værdien, hvis kun en kølle er beskadiget.

 

•Hvis dit fly lander før kl. 14 får du erstatning modsvarende en dagsandel af rejsens pris hver påbegyndt 24 timer periode, som din golfbag er forsinket.


•Hvis dit fly lander efter kl. 14 og din golfbag ikke ankommer senest kl. 10:00 den efterfølgende dag, så gives der erstatning for hver påbegyndt 24 timers periode som din golfbag ankommer efter kl. 10:00 følgende dag.

 

Dette er en billig og skræddersyet forsikring for golfere, som vi anbefaler alle vores rejsende at tegne!

 

Prisen er kun 195 kr. per golfbag uanset prisen på jeres rejse, rejsens varighed (maks 45 dage) og destination. Forsikringen kan tegnes helt frem til afrejsedagen. For bestilling af golfbagforsikringen, kontakt Krone Golf Tours på telefon 3314 1888

 

Forsikringsbetingelser 

Flybillet

Flybillet

Krone Golf Tours udsender rejsedokumenter senest 10 – 14 dage før afrejse. Har du ikke modtaget dine dokumenter 7 dage før afrejse er det vigtigt at du kontakter os på telefon 33 14 18 88.

 


Visum

Visum

Indrejse i visse lande kræver visum, og det er den rejsendes ansvar at erhverve sig et gyldigt visum, Rejsebetingelser pkt. 7. Visumansøgninger fås hos de respektive landes ambassader, evt. via deres hjemmesider. Der kan være forskellige regler for danske statsborgere, danske statsborgere med udenlandsk baggrund eller udenlandske statsborgere. Det er den rejsendes ansvar at kontrollere dette hos den relevante ambassade.

 


Pas

Pas

Alle som rejser, skal have et gyldigt pas. Bemærk at selv spædbørn skal have eget pas. Til visse rejsemål kræves det at passet er gyldigt i mindst seks måneder efter hjemrejse. Et slidt pas kan blive erklæret ugyldigt. Yderligere spørgsmål om pas, kontakt da borgerservice i din kommune.
Krone Golf Tours påtager sig ikke ansvar for følgerne af at en rejsende ikke har et gyldigt pas eller visum.

 

Fly passagerer

Jævnfør EU-direktiv har Danmark indført krav om ID-kontrol af passagerer ved incheck og boarding. Dette for at sikre at en passager som har afleveret bagage også er med på flyet. Kravet gælder samtlige udenrigsafgange. Godkendt ID er passet.

 


Bagage og golfbag på flyet

Bagage, golfbag på flyet, bagagevægt og toldfrit

Alle flyselskaber har forskellige regler hvad angår vægten på bagagen når du rejser. I tabellen nedenfor kan du se hvad som gælder for de forskellige selskaber. Det fremgår af din faktura hvis golfbag er inkluderet i rejsens pris, eller om den skal betales til flyselskabet i lufthavnen.

For information om regler for væsker medbragt i håndbagagen følg linket nedenfor.

Regler for væsker i håndbagagen

Hvis du har spørgsmål i relation til bagage, kontakt da Krone Golf Tours på telefon 33 14 18 88.
Værdigenstande/skrøbelige genstande såsom penge, værdipapirer, nøgler, smykker, briller, computere og andet elektronisk udstyr bør opbevares i håndbagagen sammen med vigtig medicin.
Krone Golf Tours forsøger altid at inkludere transport af golfbag i rejsens pris, så den er betalt til flyselskabet. Desværre er det ikke alle flyselskaber som accepterer dette. I de tilfælde skal transport af golfbagen betales ved incheck i lufthavnen. Vi anbefaler, at man beregner 15 til 20 minutter ekstra når transport af golfbagen skal afregnes i lufthavnen.

 

 Flyselskab

Kuffert

Golfbag

Håndbagage

Kommentar

Overvægt

 TAP 20 kg 15 kg 8 kg 15 €/kg
 Turkish Airlines 20 kg 15 kg 8 kg 10 €/kg
 Aegean 23kg 15 kg 8 kg   36 €/väska
 Norwegian 20 kg 20 kg 10 kg 70 kr/kg
 Novair

20 kg inklusive handbagage

(30 kg för resor över 21 dagar.)

15 kg Max 5 kg

Förmånligt pris på extra bagagevikt om du förbokar.

Förboka extra bagagevikt här

80 kr/kg

 

 SAS Charter 20 kg
(30 kg för resor över 21 dagar.)
15 kg 5 kg

Förmånligt pris på extra bagagevikt om du förbokar.

Förboka extra bagagevikt här

70kr/kg
 SAS 20 kg 15 kg 5 kg 450 kr, 1-23 kg
 Jet Time 20 kg 15 kg 5 kg

Förmånligt pris på extra bagagevikt om du förbokar.

Förboka extra bagagevikt här

10 -15 €/kg
 Primera Air 23 kg 15 kg 10 kg

 

90 kr/kg
 Thomas Cook 20 kg inklusive max 6 kg handbagage 15 kg Max 6 kg

 

150 kr/ 5kg
 Detur 20 kg 15 kg 5 kg    
 Danish Air Transport 20 kg 15 kg 5 kg
 Air Greenland 15 kg 15 kg 5 kg    60 DKK/kg
 Condor 20 kg 15 kg 6 kg    
 Emirates 40 kg Inkluderat i 40 kg 7 kg    250 kr/kg
 Royal Air Maroc 23 kg 23 kg 10 kg    55 €/23 kg

 

 Taxfree

 

Taxfree

Hvis du flyver med et charterbureau så kan du forudbestille toldfrie varer.

 

Flygbolag

Beställning av Taxfree-varor

Novair

Länk till beställning av taxfreevaror

SAS Charter

Länk till beställning av taxfreevaror

Primera Air Länk till beställning av taxfreevaror
Danish Air Transport

Ingen förbeställning. Begränsat urval ombord

Thomas Cook

Länk till beställning av taxfreevaror

Logga in på sidan och välj Apollo som researrangör

Air Greenland

Ingen förbeställning. Begränsat urval ombord

Condor

Ingen förbeställning. Begränsat urval ombord

 

Hvad må jeg købe og hvornår?

• Parfume og kosmetik til toldfrie priser både ved af- og hjemrejse.
• Tobak til butikspriser
• Slik og chokolade både ved af- og hjemrejse.

 

Alle rejsende med rejsemål udenfor EU:

• Parfume og kosmetik til taxfreepriser både vid af- og hjemrejse.
• Spiritus og vin tl taxfreepriser vid afrejse.
• Tobak til taxfreepriser vid afrejse.

 

Liste over EU lande:

Belgien
Bulgarien
Cypern
Danmark
Estland
Finland
Frankrig
Grækenland
Irland
Italien
Letland
Litauen
Luxemburg
Malta
Holland
Polen
Portugal
Rumænien
Slovakiet
Slovenien
Spanien (Undtaget De Kanariske øer, samme regler som lande udenfor EU)
Storbritannien
Sverige
Tjekkiet
Tyskland
Ungarn
Østrig

 


Pladsreservation i flyet

Pladsreservation i flyet

Mange af vores rejsende ønsker at reservere plads i flyet. Det er forskelligt fra flyselskab til flyselskab hvad der er muligt. Visse selskaber tager betaling for denne service. 

 

 Flygbolag

 Kommentar

 TAP  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Turkish Airlines  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Norwegian  När ni har fått era biljetter kan ni logga in på www.norwegian.se och beställa och betala för er favoritplats. Ni måste ha ert bokningsnummer på biljetten för att beställa platsen.
 Novair

 Länk till bokning av sittplats.

Använd ditt sexsiffriga ordernummer hos Golf Plaisir för att logga in på din bokning.

 SAS Charter

 Länk till bokning av sittplats.

Använd ditt sexsiffriga ordernummer hos Golf Plaisir för att logga in på din bokning.

 SAS  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Primera Air

 Länk till bokning av sittplats

 Thomas Cook

 Länk till bokning av sittplats

Logga in med ditt 12-siffriga flygbokningsnummer på sidan och välj Apollo som researrangör. Bokning kan göras tidigast 30 dagar före avresa.

 Aegean  Ej möjligt att förbeställa sittplats
 Royal Air Maroc  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Emirates  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Detur  Möjligt att boka sittplats. Kontakta Golf Plaisir, 08-50575900.
 Danish Air Transport  Länk till bokning av sittplats
 Air Greenland  Länk till bokning av sittplats
 Condor  Länk till bokning av sittplats

Logga in med ditt 12-siffriga flygbokningsnummer på sidan och välj Apollo som researrangör. Bokning kan göras tidigast 30 dagar före avresa.

 

Vaccinationer

Vaccinationer

For at forebygge sygdom under og efter din rejse er det dit eget ansvar at i god tid inden rejsen at undersøge hvilke, om nogen, vaccinationer du skal have. På Serum Instituttets hjemmeside kan du se hvilke anbefalinger der gives på det rejsemål du skal besøge. Rejsearrangøren har ikke ansvaret for at give denne information, ej heller at vurdere risici forbundet med forskellige sygdomme. Visse vaccinationer skal foretage flere gange, og i god tid før afrejse for at give fuld beskyttelse.

Ved graviditet er der visse restriktioner for at flyve, typisk i ottende og niende måned. Flyselskaberne har dog forskellige restriktioner. Kontakt os med evt. spørgsmål i denne sammenhæng.

 


Annullering af rejsen

Annullering af rejsen

Det går ikke altid som man havde tænkt sig. Og man kan blive nødsaget til at annullere sin golfrejse. Vi anbefaler alle vores rejsende at sætte sig ind i, hvordan de er dækket, i det tilfælde at rejsen må annulleres.

Annullering bør ske så snart du ved at du er forhindret i at rejse. I rejsebetingelserne finder du nærmere beskrivelse af reglerne i forbindelse med rejsens annullering. Eventuelle tilbage betalinger sker til den person der står på fakturaen, så snart Krone Golf Tours har modtaget alle nødvendige oplysninger, eventuelle dokumenter etc. Kommer du for sent til flyet, annulleres rejsen, og der det indbetalte vil ikke blive refunderet.

Nedenfor kan du læse om hvad det koster at annullere.

 

Lægeerklæring

Hvornår?

Gebyr

Med fyldestgørende
lægeerklæring
og afbestillingsforsikring
Indtil afgangstidspunkt

Intet gebyr.
Afbestillingsforsikringen refunderes

dog ikke

Uden fyldestgørende lægeerklæring Indtil 45 dage før afrejse
Kr. 3.000 hhv. kr. 4.000
pr. person (el. depositum) + evt. afbestillingsforsikring
rejseforsikring samt andre gebyrer
Fra  44 til 21 dage
før afrejse
60% af rejsens pris
(Dog min. kr. 3.000 hhv. kr. 4.000)
+ evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring samt andre gebyrer
Fra 20 dage til 7 dage
før afrejse
80% af rejsens pris
(Dog min. kr. 3.000 hhv. kr. 4.000)
+ evt. afbestillingsforsikring, rejseforsikring samt andre gebyrer
Mindre end 7 dage, ved for
sent fremmøde eller ved den rejsendes udeblivelse
Hele rejsens pris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vores katalog og hjemmeside

Vores katalog og hjemmeside

Kataloget er trykt i august. Ændringer som ligger udenfor vores eller vores leverandørers kontrol kan forekomme frem til din afrejse. Den nyeste opdaterede informationen findes på hjemmesiden. Et eksempel på denne slags ændringer kan være påbegyndt byggeri, ændringer i åbningstider, færre aktiviteter mm. Billederne i kataloget kan være taget med vidvinkel hvilket kan få motivet at synes større end i virkeligheden. Alle værelser ligger og fremstår ikke nødvendigvis som afbilledet i katalog eller på hjemmeside. Visse hoteller har også flere afdelinger end den eller der som kan ses på et billede. Vi tager forbehold for fejl og eventuelle ændringer.

Vi angiver hotellets egne, officielle kategorisering. I enkelte tilfælde fjerner vi en stjerne, vi giver aldrig en stjerne ekstra.

 


Under rejsen

Måltider på flyet

Måltider på flyet

Det fremgår af rejseplanen/fakturaen hvis mad på flyet er forudbestilt og er inkluderet i rejsens pris. På de fleste oversøiske ruteflyvninger er mad inkluderet i billet prisen, hovedreglen er at mad ikke er inkluderet på flyvninger indenfor Europa, dog undtaget TAP.

 


Ankomst

Ankomst

Når du er ankommet til lufthavnen på din destination henter du din bagage på bagagebåndet. I nogle lufthavne kommer golfbags på ”Oversize Luggage” båndet. Hold øje med skilte eller spørg lufthavnspersonalet.

 

All in One

Når du har fået din bagage, gå da gennem tolden til ankomsthallen. Der byder Krone Golf Tours/Golf Plaisirs destinationspersonale velkommen, og guider dig til transfer bussen, når alle er ombord køres der til hotellet.

 

Skræddersyet

Du modtager separat information om hvorledes du skal forholde dig på netop dit rejsemål. Enten bliver du modtaget af en repræsentant der viser dig til rette med biludlejning osv., en chauffør som kører dig til hotellet eller du skal direkte til biludlejningen og hente din bil.

 


Destinationspersonale

Destinationspersonale

På alle Krone Golf Tours All in One destinationer har vi vores eget personale. Normalt består det af to personer, en golfvært samt en golfinstruktør. Golfværtens opgave er at arrangere transfers, arrangere udflugter, ture og matcher på rejsemålet, holde rede på starttider med meget mere. Golfinstruktøren assisterer golfværten i dette arbejde samt giver undervisning og driver golfskole (Golf Academy). Vores personale vil bære tøj med Krone Golf Tours eller Golf Plaisir (vores svenske søsterselskab) logoer og vil være behjælpelige under dit ophold.
På rejsemålet får du vores destinationspersonales lokale mobil nummer, så du kan komme i kontakt med dem når du har brug for det. De er der for at hjælpe når du har brug for det.

 


Sygdom

Sygdom

Kontakt altid en læge for at få en lægeerklæring hvis du har været sengeliggende eller ikke har kunnet spille golf. Der kræves lægeerklæring for at kunne få eventuel erstatning fra et forsikringsselskab.

Skulle sygdom betyde at du skal hjemtransporteres, da er det dit forsikringsselskab som håndterer dette. Medbring sygesikringsbevis og gerne relevante forsikringsoplysninger, hvis uheldet skulle ske.

 

Det gule sygesikringskort dækker ikke længere på udenlandsrejser, for yderligere information følg dette link:

https://www.borger.dk/Sider/EU-sygesikringskortet-det-blaa-kort.aspx

 

 


Transfer

Transfer

All in One

Transfer fra lufthavn til hotel t/r er inkluderet på alle vores All in One rejser. Transferen kan være med bil, taxa, minibus eller bus. Dette bestilles af Krone Golf Tours/Golf Plaisirs destinationspersonale, og valget af transportmiddel afhænger af antallet af gæster. På visse destinationer har vi flere fly som ankommer med kort interval. Rejsende som ankommer med disse fly vil komme på samme transfer.

Bemærk at transfer ikke er inkluderet hvi du ankommer med egen transport til destinationen, eller har bedt os booke et andet fly end vores ordinære fly.

 

Skræddersyet

De fleste af vores Skræddersyede ture inkluderer en lejebil, som afhentes og afleveres i lufthavnen. Transfer er ikke inkluderet her. På nogle rejsemål anbefaler vi ikke at leje bil, og her vil transfer være arrangeret gennem enten hotellet eller vores lokale agent.

Det er altid angivet på din faktura/rejseplan hvis transfer lufthavn hotel t/r er inkluderet.

 


 

Forsinket bagage

Forsinket bagage

Desværre sker det at bagage ikke kommer med flyet. Dette kan skyldes en lang række faktorer.


Hvis din bagage ikke dukker op på bagagebåndet på destinationen, så anbefaler vi at du gør følgende:


• Kontroller at bagage ikke ligger på et andet band herunder båndet/udlevering af specialbagage (golfbags).
• Rejser du All in One forsøg da at få fat i destinationspersonalet som venter i ankomsthallen (de har ikke adgang til bagageudleveringen), men det er vigtigt at de får informationen så transferbussen venter på dig.
• Henvend dig ved skranken ”luggage claim” – mistet bagage.
• Anmeld den mistede/forsinkede bagage. Sørg for at få en skriftlig rapport (PIR-rapport) på anmeldelsen. På denne skal der findes oplysninger om hvilket bagagenummer anmeldelsen handler om, telefonnummer hvor du kan forhøre dig om fremskridt i eftersøgningen, samt et sags nummer på rapporten.
• Få oplysninger om hvilket fly bagagen forventes at ankomme med.
Oftest kommer bagagen med næste mulige fly. Og bagagen vil blive bragt til hotellet på lufthavnens foranledning.

For at kunne kræve erstatning fra flyselskabet er det vigtigt gøre det inden 21 dage og at kunne fremvise den originale PIR-rapport, flybillet og kvittering relevante udlæg.

Naturligvis giver det problemer når bagage bliver forsinket. Det er en god idé, at pakke det mest nødvendige i håndbagagen så du kan klare dig hvis bagagen bliver forsinket, herunder livsvigtig medicin (observer dog reglerne for væsker i håndbagagen).

 


Mistet eller beskadiget bagage

Mistet eller beskadiget bagage

Desværre sker det at bagage ikke kommer med flyet som planlagt. Meget sjældent sker det at bagage helt forsvinder.

Hvis din bagage ikke dukker op på bagagebåndet på destinationen, så anbefaler vi at du gør følgende:


• Kontroller at bagage ikke ligger på et andet band herunder båndet/udlevering af specialbagage (golfbags).
• Rejser du All in One forsøg da at få fat i destinationspersonalet som venter i ankomsthallen (de har ikke adgang til bagageudleveringen), men det er vigtigt at de får informationen så transferbussen venter på dig.
• Henvend dig ved skranken ”luggage claim” – mistet bagage.
• Anmeld den mistede/forsinkede bagage. Sørg for at få en skriftlig rapport (PIR-rapport) på anmeldelsen. På denne skal der findes oplysninger om hvilket bagagenummer anmeldelsen handler om, telefonnummer hvor du kan forhøre dig om fremskridt i eftersøgningen, samt et sags nummer på rapporten.

Skade eller forsvundet bagage skal anmeldes med det samme til flyselskabets repræsentant i lufthavnen (tjek derfor dine køller, inden du forlader bagageudleveringen). Hvis din bagage beskadiges, tildeles du erstatning i henhold til flyselskabets gældende bestemmelser. Vær opmærksom på at flyselskabets erstatning for bortkommet eller beskadiget bagage er meget begrænset. Vi henviser til respektive flyselskabers hjemmesider for information om den erstatning der konkret gives. Nogen information findes på boardingkortets bagside. Har du en rejseforsikring/husstandsforsikring vil den oftest dække bortkommet og beskadiget bagage. Vi henviser til dit forsikringsselskab.

For at kunne kræve erstatning fra flyselskabet er det vigtigt gøre det inden 21 dage og at kunne fremvise den originale PIR-rapport, flybillet og kvittering relevante udlæg.

Naturligvis giver det problemer når bagage bliver forsinket. Det er en god idé, at pakke det mest nødvendige i håndbagagen så du kan klare dig hvis bagagen bliver forsinket, herunder livsvigtig medicin (observer dog reglerne for væsker i håndbagagen).

 


Incheckning på hotellet

Incheckning på hotellet

Ved ankomst til hottellet skal der checkes ind. Der findes forskellige rutiner for dette.

Generelt gælder følgende:
• Receptionisten skal bruge pas for at tager en kopi af det.
• Der skal udfyldes en formular
• Hotellet skal bruge et kreditkort som sikkerhed for betaling af eventuelle regninger – for eksempel minibar, betalingskanaler, drinks osv.
Rejser du All in One så vil destinationspersonalet være behjælpelige ved incheck.

Internationale hotelpraksis er at værelset skal forlades kl. 12:00, i nogle tilfælde tidligere. Det gælder selvom du først har afrejse sent på dagen. I visse tilfælde får du selv ansvaret for din bagage i den mellemliggende periode. Den samme praksis giver ankommende gæster adgang til værelset fra kl. 15:00.

 


 

Måltider og pension

Måltider og pension

Din faktura/rejseplan beskriver hvilken - om nogen - pension der er inkluderet i rejsen.

 

Egen forplejning

I Det er muligt at booke lejligheder med køkken, som er baseret på at man selv sørger for forplejningen. Det er svært at sige generelt hvilken standard køkkenerne har, og hvor egnede de er til andet end hel enkel madlavning. Vi tilbyder lejligheder med meget enkelt udstyrede køkkener, men også med lejligheder med meget veludstyrede køkkener. Krone Golf Tours kan selvfølgelig vejlede dig her.

 

All Inclusive

All Inclusive gælder kun på det hotel hvor man bor under opholdet, ikke på udflugter, i golfklubben eller på banerne. Bemærk at der nogen steder findes et særligt vin- og drinkskort for All Inclusive-gæster. Disse kort består ofte af lokale mærker.

 


Transfer til golfbanen

Transfer til golfbanen

De fleste af Krone Golf Tours All in One hoteller ligger direkte ved golfbanen. Visse af hotellerne har en kortere transfer til golfbanen. Ofte er denne transfer specielt arrangeret for Krone Golf tours gæster, hvilket indebærer at antallet af transfers til golfbanen er tilpasset antallet af gæster. Da hotellet har en transfer til golfbanen/golfbanerne for øvrige gæster findes der en køreplan på hotellet. Vores destinationspersonale vil informere specifikt om transfers til golfbanen under opholdet.
Vi forsøger altid at sørge for, at de som har de tidligste starttider kommer til banen ca. 30 minutter inden tee-off.

 


Velkomstmøde

Velkomstmøde

På vores All in One hoteller arrangeres der velkomstmøde hver uge. På dette uformelle møde vil vores golfvært informere om det der sker i løbet af ugen. Samt give praktisk information om opbevaring af golfbags, transfers, matcher, starttider med mere, og svare naturligvis på spørgsmål.
Vores golfinstruktør vil give en præsentation af sig selv, og hvad han/hun kan tilbyde af træning, kurser osv. i løbet af ugen.
Vi anbefaler alle vores All in One gæster at deltage i dette møde. Det er en god måde at få nyttige informationer som kan bidrage til en god golfferie. Og så er det selvfølgelig en god mulighed for at få hilst på de medrejsende.

 


Påklædning

Påklædning

De fleste golfbaner har en "dress code". Generelt er minimumskravene en polotrøje og knælange shorts. Sports-/løbesko og jeans accepteres ikke på mange baner.

 


Trolleys og buggies

Trolleys og buggies

Trolleys kan lejes på alle baner. Der kan være vognforbud, hvis der har været meget regn, hvorfor en bærebag kan være god at medbringe. Det er ikke tilladt at medbringe trolley på flyet.

Buggies kan lejes på de fleste baner. Prisen kan variere meget. Fra kr. 250 og opefter for 18 huller. Er det et krav for dig at køre buggie, så skal den forudbestilles. Det er golfklubben som afgør om buggies må bruges når det er vådt. Krone Golf Tours refunderer ikke for ikke spillede runder som følge af buggie forbud.
Kontakt Krone Golf Tours for priser på trolleys og buggies eller bestilling af buggie.

 


Starttider og greenfee

Starttider og greenfee

All in One rejser

Vi forbooker vores starttider på vores All in One pakker lang tid i forvejen. Starttiderne ligger i forlængelse af hinanden for eksempel 08.30-10.00. Starttiderne opslås altid på vores opslagstavle på hotellet. Starttiderne for den følgende dag opslås på et givent klokkeslæt på denne opslagstavle. Det er ikke muligt at booke starttider hjemmefra.

Greenfee gælder for hele dagen, med mindre andet er angivet på rejseplanen/fakturaen. Krone Golf Tours tilbagebetaler ikke uudnyttede greenfees som er forudbetalt eller på de rejsemål hvor greenfee indgår i rejsens pris. Krone Golf Tours garanterer ikke spil på ankomst eller afrejsedagen. Ved heldagsgreenfee er 18 huller bestilt, og yderligere spil kan bookes efter endt runde. Læs mere om greenfee og starttider i kataloget og på din rejseplan/faktura.

 

Skræddersyede rejser

Du får oplyst dine starttider hjemmefra. Vi forsøger at få tider til dig på de tidspunkter du ønsker at spille. Din greenfee er, medmindre andet er anført, for 18 huller.

 


Banerbejde eller lukket bane

Banerbejde eller lukket bane

Der kan forekomme vedligeholdelses- og renoveringsarbejde på banerne i perioder for at bibeholde høj standard. Ligeledes kan baners stand variere over året som følge af årstider, klima, nedbør osv. Krone Golf Tours kompenserer ikke økonomisk for sådanne forhold.

Lukkes banen på grund af vejrforhold såsom regn, storm, tørke, sne, frost, aske eller lignende kompenserer vi i udgangspunktet ikke.

 


Pool

Pool

De fleste hotel har udendørspool, men de er ikke altid åbne i vores sæson (vinterhalvåret). Der kan forekomme betaling for brug af poolen, særligt hvis den ligger i forbindelse med en spa.

 


Udflugter og matcher

Udflugter og matcher

All in One

Vores destinationspersonale arrangerer udflugter hver uge. Ofte er det besøg i større by eller et sted af kulturhistorisk interesse. Information om udbuddet af udflugter gives på velkomstmødet, og på vores opslagstavle på hotellet.

En til tre matcher arrangeres om ugen på de hoteller hvor vi har golfvært.

Betaling for dette sker på destinationen kontant i lokal valuta.

 


Golf Academy

Golf Academy

All in One

Golf Academy findes på de fleste af vores All in One rejsemål. Golf Academy begynder normalt dagen efter ankomst. Golf Academy er tilpasset så man kan deltage uden at gå glip af andre arrangementer, såsom matcher og udflugter. Flere informationer om Golf Academiet gives af vores golfinstruktør ved ankomst. Golf Academy bør bookes hjemmefra men betales lokalt. Hvis vi ikke har tilmeldinger til Golf Academiet inden afrejse, kan golfinstruktøren blive flyttet til et andet hotel, og der vil ikke være Golf Academy i den pågældende uge.

Læs mere om Golf Academy her

 


Afrejse

Afrejse

Inden det er tid for afrejse er der lidt at huske på:


• Tjek at du ikke har efterladt noget på værelset.
• Hav pas og billetter let tilgængelige.
• Betal eventuelt din regning aftenen før. Så slipper du for at stå i kø når alle andre skal checke ud.
• Sæt bagagen i hotellets bagagerum.
• Vær i god tid for eventuel transfer til lufthavnen.
• Hvis du får hjælp med bagagen, så vær sikker på at alt er kommet på bussen.